Nos, a Samsung sohasem rejtette véka alá, hogy a csúcskategória helyezettjei között szeretne kitűnni fejlesztéseivel. Erre egyébként minden alapja megvan, és már annak idején, a kezdetek kezdetén is megvolt. Annak ellenére, hogy nyilván ez az a szektor, ahol több, mint telített a piac. Az alsóbb kategóriás mobilok esetében túl sok esélye a versenyzésre nem maradt, mert a gombamód szaporodó, többnyire kínai illetőségű cégek folyamatosan lesöprik a paletta sztárjait. Ezt egyébként nem a tudásuk überelésével tudják elérni.
Korántsem. Az ár kényes kérdésében tudnak igazán jó számokat hozni a kisebb cégek, amiben pedig a Samsung nem tud, és talán nem is akar változtatni.
Pláne, ha azokról a termékekről beszélünk, melyek minden tekintetben a csúcsot képviselik: anyaghasználat, tudás, megvalósítás, formavilág, paraméterek. Ha ezeket az apró mozaikokat összerakjuk a Samsung okostelefonokban, akkor láthatjuk a végeredményt: megbízható, minőségi, és precíz. A precizitás pedig ugyancsak lényeges momentum akkor, amikor a küszöbön százával várakoznak a további vállalatok termékei. A versenyben egyetlen módon maradhat fenn a cég, ha az innovációkra, a folyamatos megújulásra törekszik.
Ha követi a mobiltelekommunikáció világának eseményeit, akkor még emlékezhet arra a csömörre, ami két éve, épp ezeket a kütyüket érintette. Túlságosan hosszú időn át jelentek meg, egymásra nagymértékben hajazó mobilok, melyeket egyszerűen meguntak a felhasználók. Hiába a Pazar belső, ha a külső már túlságosan jól ismert, s ha már minden második ember zsebéből ugyanolyan telefon kandikál kifelé. Akkor a cég úgy határozott, hogy itt az idő változtatni. Nem a minőség színvonalán, hiszen azt semmi pénzért nem kívánták lejjebb adni.
Jött tehát a formavilág átalakítása, s mint a jó szobrászok, apró, ám annál határozottabb mozdulatokkal szabták át a Samsung okostelefonok külsejét.
A módszer bevált, a kereslet ugrásszerűen nőtt, hiszen az új stílus azonnal betalált az amúgy is Samsung rajongó felhasználók szívébe.