A kanadai gyártó hosszú ideig az üzleti szférában tevékenykedőknek szolgáltatta a kütyüket, de jelenleg az a célja, hogy a szélesebb piac számára is elfogadottá, sőt kedvelté tegye a készülékeket. Bizonyára önnek sem ismeretlen az a tény, hogy a BlackBerry okostelefonok úgy válnak teljessé, hogyha a hozzájuk tartozó szolgáltatásokat is igénybe veszi.
A vállalat első terméke a BlackBerry Enterprise, ismertebb nevén BES, mely elsősorban az üzleti ügyfelek számára kialakított szolgáltatás. Nem mondható olcsónak, ám a megbízhatósága kikezdhetetlen, az adminisztrálhatósága kiváló, s maga a levelezési megoldás abszolút komplex. A BES tehát egy több modulból felépülő, nagyon komoly háttérrel rendelkező szerver.
Az egységek optimális paraméterezését követően a levelek áramlása akadálytalanul történik, titkosan, védve minden külső behatolástól, mégis gördülékenyen, ami nem egy utolsó szempont. A cég természetesen gondolt a lakossági ügyfelekre is, vagy kisebb vállalkozásokra. Számukra hozta létre a BlackBerry Internet Service szolgáltatást, melynek lényege, hogy a RIM központi szerveréhez csatlakozó postafiókkal bővül az előfizető technikai háttere.
A paraméterezési lehetőségek tárháza lényegesen szűkebb, mint a BES esetében, ám a BIS teljesen más célcsoportnak szól, így tulajdonságai tökéletesen kielégítőek. A BlackBerry okostelefonok jelentik a RIM másik nagy fegyverét.
Igaz az elmúlt években volt hova fejlődnie a kütyüknek, hiszen eleinte szinte semmi plusszal nem rendelkeztek. Kamera, Bluetooth, vagy éppen többszólamú csengőhang? Álom volt csupán. Ám a gyártó felismerte az igényt, és folyamatos fejlesztésekkel, licenc kihelyezésekkel elindult a modernizálás útján.
Ezzel a törekvésükkel tudta elérni azokat a rétegeket is, akik eleinte tartózkodtak a BlackBerry okostelefonoktól.